Doncs bé, avui he trobat adient dedicar-hi un temps a parlar d'un joc que vaig analitzar a classe i que el considero molt adequat per aplicar-lo amb infants de cicle inicial.
Trobo que és una manera molt amena i lúdica per l'infant de treballar un tema important que ens afecta a tots, com és l'estalvi d'energia. Treballar aquest tema amb infants d'aquestes edats a través d'un joc, els pot motivar més a diferència de les típiques xerrades que els hi poden resultar més avorrides.
És una App interactiva, ja que, a partir d’un moviment o
una acció que emet l’usuari l’App respon, ja sigui donant-li un missatge per
continuar jugant o no deixant-li fer l’acció, ja que està executant una acció errònia. Per tant, és una interactivitat selectiva.
A mesura que vas avançant amb el ratolí, en Doll va fent un
recorregut per la casa, i tens la tasca d'anar clicant en diverses icones per saber que has de
fer i orientar-te en el joc.
Un cop vas avançant per l’espai i agafant objectes per fer
accions, relacionades amb la temàtica del joc (l’estalvi d’energia). A mesura
que vas fent allò que et suggereix el joc, aquest et va dient si el que has fet
ho has fet bé o sinó el que has de fer i perquè. Llavors, entens que l’acció es correcta per
alguna cosa.
Per exemple: Et trobes que has de reciclar envasos d’alumini
i et diu que el dipositis al contenidor correcte. Si ho fas, et diu que correcte, ja que
l’acumulació d’aquests envasos al sòl pot fer mal a les plantes.
Pel que fa la interfície, utilitza colors i dibuixos que criden l'atenció de l'infant i estan adaptats a les edats que el poden utilitzar.
Referent a la Taxonomia de Bloom, la podríem situar a l'àrea d'anàlisi, ja que l'infant recopila informació a la vegada que prova, compara, observa...
Finalment, pel que fa el model SAMR, la podem situar a Augment, ja que la tecnologia té un paper rellevant i innova en el joc.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada