dissabte, 16 de maig del 2015

La robòtica i la seva implantació en cicle inicial

En els últims anys hi ha molts avenços tecnològics que han anat canviant la nostra societat de manera ràpida.  Cada vegada més depenem de la tecnologia, fins i tot  per les tasques més quotidianes.

Malgrat això, hi ha moltes persones que desconeixen de programació i això no és sostenible a llarg termini (cercadors, whatsaap, jocs, webs com Amazon...).

Aprendre a programar no és difícil pels infants, ja que si ho enfoquem a través del joc, l’infant té una actitud oberta i receptiva que no li dificultarà l’aprenentatge. A més, si comencem aquesta tasca des de ben petits, els hi facilitarem molt la feina. 

A cicle inicial s'introdueix el Pro-bot, un cotxe al qual també cal donar instruccions però ja una mica més complicades. A més s'inicia en l'scratch junior, el qual ajuda al desenvolupament del pensament lògic. 

Treballar amb robòtica a cicle inicial permet una manera d’adquirir coneixements  diferent.

És important aprendre a programar, ja que t'ajudarà a pensar de forma lògica per resoldre problemes "pensadors computacionals". A més, t'ajuda a aprendre bases de programació, conceptes matemàtics, estratègies de disseny i col·laboració.  És un llenguatge universal i transversal per totes les disciplines que se'ns dubte aporta moltes advantatges.

Per tant, mitjançant la robòtica, els infants poden desenvolupar  habilitats, competències bàsiques i capacitats a través de resolució de petits reptes d'aprenentatge i així poder donar resposta a demandes educatives del s.XXI.  Tots els coneixements s'adquireixen a través de l'assaig-error, fent que el robot segueixi les nostres ordres. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada