dimecres, 20 de maig del 2015

Aprenem bons hàbits per cuidar el medi ambient des de l'escola!

Cercant per la xarxa, he trobat un joc que m'ha semblat força interessant anomenat: "l'energia a casa, segueix-li la pista!".
Abans d'iniciar la partida et demana que introdueixis el teu nom i un cop el poses, comença el joc. 
é una durada limitada d'uns 3:30 minuts, en els quals has d'anar per diferents espais de la casa i clicant sobre electrodomèstics o aparells que esta produint una despesa d'energia.  L'objectiu, és que l'infant vagi al llarg del temps estipulat per les diferents pantalles i localitzi els diferents aparells. Cada vegada que localitzi un, clicarà a sobre amb el ratolí i haurà de contestar una pregunta.
Una vegada s'acabi el temps, en funció de les respostes encertades, et surt un missatge que t'indica si has superat la prova i ja per acabar, et proposa fer un test final de 10 preguntes les quals has de contestar cert o fals. 
A cada pregunta que contestes t'indica si la resposta està bé o et diu que et fixis bé en l'enunciat. 

Al final de tot, et surt una pantalla amb la puntuació obtinguda i et diu si ets un bon estalviador o si hauries de millorar per poder posar el teu gra de sorra i ajudar a contribuir a la cura del medi ambient. 

Trobo que és un bon joc per treballar-lo alhora de tractar amb els infants la cura del medi ambient, ja que jugant poden adquirir uns bons hàbits per contribuir-hi de forma adequada. 
Pel fet de fer-ho a contrarellotge i guanyar punts en funció de les respostes obtingudes, els infants segur que s'esforcen en encertar el major nombre de respostes possibles i segur que coneixen molts hàbits que fins ara no n'eren conscients. 





Pel que fa la interfície, els objectes que utilitza són quotidians i a més tenen colors i formes cridaneres, adreçades a infants petits. 

Respecte a la interactivitat, és selectiva, ja que tu esculls quan comences, a quina secció de la casa vols anar i quan vols contestar a una pregunta i que vols posar. 

Referent a la taxonomia de bloom està al nivell d'anàlisi, ja que l'infant observa, prova i conseqüentment recopila informació.

Finalment pel que fa el model SAMR el situem dins l'àrea de millora a augment, ja que la tecnologia millora les qualitats del joc. 

Per acabar, dir que em sembla un bon joc per aplicar-lo a l'aula quan es tracti el tema als últims 10 minuts, ja que pot servir per veure si els infants veritablement han entès el tema i són respectuosos amb el medi ambient o no.
El fet de fer-ho mitjaçnant un joc i no una fitxa, de ben segur que serà més motivador pels infants i obtindrà millors resultats a l'àmbit general. 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada